Είναι εφικτό κατά τη διάρκεια της Νηστείας να προσέξουμε το βάρος μας?

Η περίοδος της Σαρακοστής καλύπτει το διάστημα από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι τα μεσάνυχτα του Μ. Σαββάτου. Κατά τη διάρκειά της, πολλοί  ακολουθούν τις επιταγές της χριστιανικής θρησκείας, που επιβάλλει αποχή από συγκεκριμένα τροφές, κατά βάση τρόφιμα  ζωικής προέλευσης. Όπως γίνεται λοιπόν κατανοητό, η Σαρακοστή πρεσβεύει αρετές όπως η εγκράτεια και η αυτοκυριαρχία. Η αλήθεια είναι ότι η πρακτική της νηστείας όντως βοηθά τον οργανισμό να αποτοξινωθεί, εφόσον τη βάση της αποτελεί η κατανάλωση λαχανικών, οσπρίων, φρούτων και θαλασσινών. Παρόλα αυτά, ο άνθρωπος ο οποίος δεν έχει πρότερη εμπειρία από τη μακράς διαρκείας νηστεία θα πρέπει να αποφύγει οπωσδήποτε τις υπερβολές και να ακολουθήσει την πρώτη φορά την οδό της μετριοπάθειας. Το σύνηθες λάθος που συμβαίνει είναι ότι λόγω της αποχής μας από τρόφιμα  ζωικής πρωτεΐνης, η οποία φέρει κορεσμό, υπάρχει μια υπερκατανάλωση υδατανθράκων και λιπαρών πχ μακαρόνια, πίτες, χαλβά , ξηροί καρποί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους μας. Ιδιαίτερη σημασία κατά την περίοδο της νηστείας επομένως έχουν οι σωστοί διατροφικοί συνδυασμοί, με τους οποίους εξασφαλίζουμε  αρχικά τον κορεσμό αλλά την απαραίτητη πρόσληψη των θρεπτικών συστατικών.  Ενδεικτικά θα πρέπει:

-Να τρώμε όσπρια με ρύζι, με καλαμπόκι ή με ψωμί ολικής άλεσης για να υποκαταστήσουμε την έλλειψη της πρωτεΐνης ζωικής προέλευσης.

-Να συνδυάζουμε τις τροφές που περιέχουν σίδηρο, όπως όσπρια (κυρίως φακές, αρακά και φασόλια) και φυλλώδη λαχανικά (πχ. σπανάκι) με αντίστοιχες που αποτελούν καλή πηγή βιταμίνης C (μπρόκολο, εσπεριδοειδή). Με αυτόν τον τρόπο, απορροφάται ευκολότερα το σίδηρο από τον οργανισμό μας.

- Να καταναλώνουμε μαζί με κάθε γεύμα ένα μπολ ωμά ή βραστά λαχανικά, έτσι θα περιορίσουμε την όρεξη μας και δεν θα καταναλώσουμε μεγάλη ποσότητα φαγητού

- Τα προϊόντα της σόγιας, είναι εξαίρετα γιατί μπορούν να υποκαταστήσουν σε ικανοποιητικό βαθμό τη ζωική  πρωτεΐνη -Αν νηστεύουμε και από λάδι, μπορούμε να τρώμε ξηρούς καρπούς, ταχίνι, χαλβά ή σουσάμι για να αναπληρώσουμε τη βιταμίνη Ε.

-Να μην λησμονούμε να τρώμε θαλασσινά που περιέχουν ω-3 λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση της χοληστερίνης, δρώντας παράλληλα ευεργετικά στο καρδιαγγειακό μας σύστημα.

-Ας προσπαθήσουμε να βάλουμε την άσκηση  στην καθημερινότητα μας, 30 λεπτά την ημέρα αρκούν για να έχουμε τα αποτελέσματα που επιθυμούμε Οι παραπάνω συμβουλές αφορούν στο διάστημα της Σαρακοστής.  

Καλό είναι να έχουμε κατά νου ότι το τέλος της νηστείας δεν θα πρέπει να "εγκαινιάσει" την έναρξη της υπέρμετρης κατανάλωσης ζωικών τροφών και γλυκισμάτων. Η απότομη υπερβολική κατανάλωση των τροφών που αποφεύγαμε για μεγάλο χρονικό διάστημα αιφνιδιάζει, στρεσάρει και τελικά βλάπτει το σώμα.