Όπως κάθε χρόνο το καλοκαίρι περνάει πολύ γρήγορα χωρίς να προλάβουμε να χορτάσουμε ήλιο και θάλασσα.

 Η μόνη άσχημη ανάμνηση που μας αφήνει είναι η διαπίστωση ότι τα ρούχα μας αρχίζουν να μας στενεύουν και τα φερμουάρ των ρούχων δυσκολεύουν να κλείσουν.Τι σημαίνει αυτό; Ότι το ανέμελο φαγοπότι και η καλοκαιρινή ραστώνη μας έχουν φορτώσει κάποια περιττά κιλά. Η αντίδραση μας σε αυτό: Νεύρα, θυμός, οργή, απογοήτευση, εξαντλητικές μονοφαγικές δίαιτες.

Άμεσες και γρήγορες λύσεις;

Οι περίφημες χημικές, πρωτεϊνικές, υποθερμιδικές δίαιτες είναι η πρώτη λύση που έρχεται στο νού των περισσότερων ανθρώπων προκειμένου η ζυγαριά να δείχνει το σωστό νούμερο και η διάθεση μας να επανέλθει στα φυσιολογικά της. Στην πραγματικότητα όμως δεν υπάρχουν θαυματουργά μηχανήματα ούτε ροφήματα με μαγικές ιδιότητες των οποίων η εξολοκλήρου χρήση να εγγυηθεί ότι θα απαλλαγούμε ως δια μαγείας από τα περιττά κιλά, εύκολα, γρήγορα και κυρίως μόνιμα. Εν τέλει σπαταλάμε πολύ χρόνο, χρήματα και τα πεισματάρικα κιλά μένουν προσκολλημένα πάνω μας για τον χειμώνα. Η απώλεια του περιττού βάρους απαιτεί σύνεση και ειδικούς. Ακούμε πολύ συχνά ότι «δίαιτα ισούται με χαμηλές θερμίδες, αποκλειστικά σαλάτες, αποχή από ζάχαρη, λάδι, και από συνδυασμούς όπως κρέας με ζυμαρικά και πολλά άλλα». Αυτές είναι οι κατά κόσμον μαγικές δίαιτες που πέρα από την επαναπρόσληψη του απολεσθέντος βάρους, έχουν πολλές φορές μη αναστρέψιμα αποτελέσματα στην υγεία μας. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι άτομα που κάποια στιγμή της ζωής τους εφάρμοσαν στερητικά προγράμματα διατροφής (χημικές, μονοφαγικές, αποτοξινωτικές και άλλες τέτοιου είδους δίαιτες) εμφάνισαν νευρολογικές διαταραχές όπως ευερεθιστότητα, απώλεια μνήμης, έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης ή ατονία, αλλά και σχεδόν πάντα τα περιττά κιλά επανέρχονταν μετά το πέρας της δίαιτας. Με άλλα λόγια, μόνο σωματική και ψυχολογική καταπόνιση επέρχεται με τέτοιου είδους απόπειρες.

Μοναδική λύση ...η επίσκεψη στον Επαγγελματία Διαιτολόγο!

Κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και συνεπώς χρειάζεται εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (ηλικία, κατανομή λίπους, ψυχολογία, διατροφικές συνήθειες, άθληση κ.α.) πριν σχεδιάσουμε το ατομικό πρόγραμμα διατροφής. Ο οργανισμός μας έχει την ικανότητα να χάνει μια συγκεκριμένη ποσότητα λιπώδους ιστού την εβδομάδα. Αν η απώλεια βάρους είναι απότομη τότε χάνουμε μεγάλη ποσότητα μυϊκού ιστού δηλαδή μειώνουμε τον μεταβολικά ενεργό ιστό μας ή και μόνο υγρά, και φαινομενικά στην αρχή ίσως μας φαίνεται ότι χάσαμε κιλά, αλλά στην πραγματικότητα καταπονήσαμε το σώμα μας. Για το λόγο αυτό τα εξατομικευμένα προγράμματα διατροφής πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η απώλεια των κιλών να είναι όσο το δυνατό μικρότερη αλλά και σταθερή. Η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών είναι αυτή που επισφραγίζει το μόνιμο αδυνάτισμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να στερηθούμε και την απόλαυση του φαγητού. Ένας επιστήμονας, ειδικός στην διατροφολογία, μπορεί να μας φτιάξει ένα πρόγραμμα με βάση την ηλικία μας, το σωμα μας και τις διατροφικές μας συνήθειες, ωστε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τις τροφές που αγαπάμε αλλά με τέτοιο τρόπο και σε κανονισμένο ωράριο ώστε να βοηθήσουμε τον μεταβολισμό μας να αποβάλει τα περιττά κιλά. Η επαναπρόσληψη βάρους μειώνεται δραματικά όταν υπάρχει τακτική επαφή με τον ειδικό. Οι περισσότερες έρευνες συμφωνούν πως οι υποθερμιδικές δίαιτες σε συνδυασμό με θεραπεία αλλαγής συμπεριφοράς έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Παρόμοια θετικά συμπεράσματα ισχύουν όταν υπάρχει ο συνδυασμός δίαιτας και άσκησης.