Η διατροφή επιδρά σημαντικά στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης.

Η εμμηνόπαυση παρουσιάζεται συνήθως στις γυναίκες ηλικίας  45-60 ετών. Παρατηρείται όταν οι ωοθήκες μιας γυναίκας σταματήσουν να παράγουν σεξουαλικές ορμόνες και ιδιαίτερα οιστρογόνα. Μεταξύ των πιο συνηθισμένων συμπτωμάτων είναι οι εξάψεις, η κατάθλιψη, αύξηση βάρους, το άγχος,και οι διακυμάνσεις της διάθεσης. Επίσης,  αλλαγές στην κατάσταση των μαλλιών και του δέρματος είναι πιθανές.

Θρεπτικές Ουσίες που περιορίζουν τα προβλήματα εμμηνόπαυσης

Για να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα εμμηνόπαυσης μπορείτε να δοκιμάσετε  τις παρακάτω προτάσεις: Στο πρωινό προσθέστε αλεσμένους λιναρόσπορους στα αναποφλοίωτα δημητριακά σας. Για μεσημεριανό μπορείτε να φάτε αυγά,ψάρι,όσπρια ή αναποφλοίωτο ρύζι- συν μια μεγάλη σαλάτα. Για βραδινό, μπορείτε να φάτε λίγο άπαχο κρέας, πουλερικά ή ψάρι, μαζί με μια σαλάτα με σπανάκι ή χόρτα βουνού. Για σνάκ, προτιμήστε φρούτα και ξηρούς καρπούς. Βεβαιωθείτε ότι τρώτε τουλάχιστον δυο φρούτα την ημέρα και μια χούφτα αμύγδαλα τουλάχιστον μέρα παρά μέρα. Φροντίστε να πίνετε κάθε μέρα δυο ποτήρια αποβουτυρωμένο ή ημι-αποβουτυρωμένο γάλα.  

 

  ΣΥΜΠΤΩΜΑ    ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΟΥΣΙΑ   ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
Κατάθλιψη, διακυμάνσεις στη συμπεριφορά
  • Ω-3 λιπαρά οξέα
  • Φολικό Οξύ
  • Βιταμίνη D
  • Λιναρόσποροι
  • Αναποφλοίωτοι σπόροι, πράσινα λαχανικά, χυμός πορτοκάλι
  • Λιπαρά ψάρια, εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προιόντα
Οίδημα του στήθους
  • Βιταμίνη Ε
  •  Αμύγδαλα, αβοκάντο,φυτικά έλαια, λιναρόσποροι
Έντονη περίοδος
  • Σίδηρο
  •  Κόκκινο κρέας, όσπρια, σπανάκι, σταφίδες,δημητριακά με πίτουρο
Εξάψεις
  • Ασβέστιο
  • Άσκηση
  •  Γαλακτοκομικά  χαμ. λιπαρών, πράσσινα φυλλώδη λαχανικά, λιπαρά ψάρια(κονσέρβα με τα κόκαλα πχ σολομός,σαρδέλες)
  • 20 λεπτά άσκηση την ημέρα(χορός, κολύμπι,  περπάτημα)
Οστεοπόρωση
  • Βιταμίνη D
  • Ασβέστιο
  • Λιπαρά ψάρια, εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προιόντα
  • Γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ψάρι(κονσέρβα με τα κόκκαλα π.χ σολομός, σαρδέλες)