Η περίοδος προετοιμασίας του γάμου σας είναι ιδιαίτερα απαιτητική, τόσο ψυχολογικά όσο και σωματικά. Έχετε να πάρετε πολλές αποφάσεις και πρέπει να νιώθετε δυνατή και σίγουρη ότι είστε σε θέση να κάνετε τις καλύτερες επιλογές για μια τόσο ξεχωριστή ημέρα.

Μία ισορροπημένη διατροφή συνοδευόμενη από ένα βασικό πρόγραμμα ασκησης μπορεί να σας τονώσει τόσο την αυτοπεποίθηση όσο και να βελτιώσει την εμφάνισή σας και να σας δώσει όλη την ενέργεια που χρειάζεστε για να ικανοποιήσετε τις απαιτήσεις σας.

Η πίεση, η αγωνία, το τρέξιμο και το άγχος της προετοιμασίας του γάμου δημιουργούν συνθήκες τέτοιες, που μας αναγκάζουν να τρώμε ακατάστατα και να παραμελούμε βασικούς κανόνες διατροφής με αποτέλεσμα να φθάνουμε στο γάμο είτε με παραπανίσια κιλά και να χαλάει όλη η διάθεσή μας είτε ταλαιπωρημένοι και εξαντλημένοι.

Στην περίοδο αυτή, όπου κυριαρχεί η κούραση και το στρες, ο οργανισμός χρειάζεται επιπλέον ενέργεια και βιταμίνες τις οποίες μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή μπορεί άνετα να εξασφαλίσει.

Απλές διατροφικές συμβουλές

  • Πίνετε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας
  • Αντικαταστήστε την άσπρη ζάχαρη με φρουκτόζη ή μέλι
  • Στοχεύστε στην αποβολή λίπους και όχι μυϊκής μάζας
  • Μην καταφεύγετε σε δραστικές δίαιτες ή σε χάπια απώλειας βάρους. Ξεκινήστε έγκαιρα ένα πρόγραμμα ισορροπημένης διατροφής. Μη στοχεύετε σε απώλεια μεγαλύτερη από 4-5 κιλά το μήνα.
  • Αυξήστε την κατανάλωση πρωτεϊνών και μειώστε τα λίπη και τους υδατάνθρακες
  • Συμπληρώματα βιταμινών και ασβέστιο μπορούν να σας βοηθήσουν
  • Στις εξόδους που περιλαμβάνουν γεύμα αποφύγετε τα ορεκτικά και τα τυριά και μείνετε στα ψητά και στις σαλάτες. Όταν το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει έξοδο με βραδινό, φροντίστε το μεσημεριανό σας να είναι ελαφρύ και με λίγες θερμίδες. Μην πηγαίνετε στις εξόδους που περιλαμβάνουν γεύμα με τελείως άδειο στομάχι.
  • Προσπαθείτε αντί για γλυκό να τρώτε φρούτο
  • Αποφεύγετε το αλκοόλ. Όχι μόνο δεν προσφέρει κάτι αλλά αυξάνει και την όρεξη για φαγητό.

Η σωστή διατροφή κατά την προετοιμασία

Η σωστή διατροφή μπορεί λοιπόν να είναι σύμμαχός μας σε αυτή τη δύσκολη περίοδο και να οδηγηθούμε στο γάμο χωρίς άγχος και εκνευρισμούς που ξεσπάνε στους γύρω μας και έτσι να χαρούμε τη μεγάλη μέρα.

Θα πρέπει να διατηρείτε τουλάχιστον 5 γεύματα την ημέρα με σπουδαιότερο εκείνο του πρωϊνού. Τα φρούτα, οι σαλάτες και τα γαλακτοκομικά κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι ιδιαίτερα σημαντικά γιατί μας προσφέρουν ενέργεια, βιταμίνες και ασβέστιο που τόσο πολύ χρειαζόμαστε.

Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι:

Για πρωινό μπορείτε να επιλέξετε συνδυασμό από τις παρακάτω τροφές:

  • Φρυγανιές ολικής άλεσης ή δημητριακά ολικής άλεσης ή ψωμί ολικής άλεσης
  • Γάλα χαμηλό σε λιπαρά ή τυρί χαμηλό σε λιπαρά ή γιαούρτι 2%
  • Μέλι
  • Ταχίνι
  • Γαλοπούλα
  • Φυσικό χυμό (κυρίως πορτοκάλι)
  • Σαλάτα και ψωμί ολικής άλεσης απαραίτητα καθημερινά
  • Λαδερό φαγητό μία με δύο φορές την εβδομάδα συνοδευόμενο από τυρί χαμηλό σε λιπαρά
  • Ψάρι ψητό μία με δύο φορές την εβδομάδα
  • Κόκκινο κρέας ή κοτόπουλο μία με δύο φορές την εβδομάδα που μπορεί να συνοδεύεται από πατάτες (όχι τηγανιτές), πουρέ, μακαρόνια ή ρύζι.
  • Όσπρια μία με δύο φορές την εβδομάδα που πρέπει να συνοδεύεται από ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι.
  • Γάλα χαμηλό σε λιπαρά ή γιαούρτι 2% με δημητριακά ολικής άλεσης ή μέλι και φρούτα
  • Τόνο ή κοτόπουλο ή τοστ με ψωμί ολικής άλεσης και σαλάτα

Για μεσημεριανό μπορείτε να επιλέξετε συνδυασμό από τις παρακάτω τροφές:

  • Σαλάτα και ψωμί ολικής άλεσης απαραίτητα καθημερινά
  • Λαδερό φαγητό μία με δύο φορές την εβδομάδα συνοδευόμενο από τυρί χαμηλό σε λιπαρά
  • Ψάρι ψητό μία με δύο φορές την εβδομάδα
  • Κόκκινο κρέας ή κοτόπουλο μία με δύο φορές την εβδομάδα που μπορεί να συνοδεύεται από πατάτες (όχι τηγανιτές), πουρέ, μακαρόνια ή ρύζι
  • Όσπρια μία με δύο φορές την εβδομάδα που πρέπει να συνοδεύεται από ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι

Για βραδινό μπορείτε να επιλέξετε κάτι ελαφρύ που να συνδυάζει:

  • Γάλα χαμηλό σε λιπαρά ή γιαούρτι 2% με δημητριακά ολικής άλεσης ή μέλι και φρούτα
  • Τόνο ή κοτόπουλο ή τοστ με ψωμί ολικής άλεσης και σαλάτα

Φροντίστε να έχετε πάντοτε μαζί σας μια μπάρα δημητριακών ή δύο φρυγανιές ολικής άλεσης ή κράκερς για να σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε μια δύσκολη στιγμή.

Για την ημέρα του γάμου

Φροντίστε να μην κάνετε ιδιαίτερες αλλαγές στις διατροφικές σας συνήθειες και αποφύγετε τις τροφές που σας δημιουργούν τυμπανισμούς φουσκώματα και δυσανεξίες. Δώστε ιδιαίτερη σημασία στο πρωϊνό και το γεύμα να είναι ελαφρύ. Στα ενδιάμεσα προτιμήστε φρούτα ή μπάρα δημητριακών.

Τέλος, ο διατροφολόγος σας μπορεί να σας βοηθήσει, προετοιμάζοντας ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στα μέτρα σας.

Εμείς σας ευχόμαστε η ώρα η καλή και είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να τους καταπλήξετε όλους με την ενέργεια και την ανανεωμένη σας εμφάνιση.

WeddingDayAndDiet