Η κοινή άποψη που επικρατεί είναι ότι η επίσκεψή μας στο γυμναστήριο πρέπει να γίνει αφού θα έχουν περάσει τουλάχιστον 4 ώρες από το τελευταίο μας γεύμα.

Κατά πόσο όμως το να αθλούμαστε απολύτως νηστικοί είναι σωστό και ωφέλιμο για την διεξαγωγή της άθλησης αλλά και για τα αποτελέσματα που περιμένουμε να καρπωθούμε απ΄αυτή; Η απάντηση είναι :

Η κοινή άποψη που επικρατεί είναι ότι η επίσκεψή μας στο γυμναστήριο πρέπει να γίνει αφού θα έχουν περάσει τουλάχιστον 4 ώρες από το τελευταίο μας γεύμα. Κατά πόσο όμως το να αθλούμαστε απολύτως νηστικοί είναι σωστό και ωφέλιμο για την διεξαγωγή της άθλησης αλλά και για τα αποτελέσματα που περιμένουμε να καρπωθούμε απ΄αυτή; Η απάντηση είναι πώς σίγουρα δεν θα πρέπει να έχουμε φάει κάποιο μεγάλο γεύμα πριν γυμναστούμε αλλά να έχουμε φροντίσει να καταναλώσουμε ένα γρήγορο και θρεπτικό σνακ 2 ώρες πριν έτσι ώστε να έχουμε τη βέλτιστη ενέργεια και περισσότερη αντοχή κατά την άθληση.

Ιδανικά σνακ για αυτό το σκοπό είναι :

Η μπανάνα

Παρά τον μύθο ότι η ζάχαρη μιας μπανάνας μπορεί να σε παχύνει, αυτό το φρούτο αποτελεί ένα από τα καλύτερα σνακ πριν τη γυμναστική. Περιέχει απλούς υδατάνθρακες αλλά και φυτικές ίνες που βοηθούν στο να χρησιμοποιηθεί η ενέργεια της μπανάνας με σταθερό τρόπο σιγά σιγά. Επίσης περιέχει αρκετό κάλιο, στοιχείο που βοηθά τον συντονισμό των μυών και των νεύρων αλλά δεν αποθηκεύεται για μεγάλο χρονικό διάστημα στο σώμα και τα επίπεδά του μπορεί να μειωθούν αρκετά μετά από έντονη εφίδρωση.

Το γιαούρτι

Ένα κεσεδάκι γιαούρτι ή ένα ποτήρι υγρό γιαούρτι είναι ελαφρύ και περιέχει συνδυασμό πρωτεϊνών και υδατανθράκων που δίνουν ενέργεια αλλά και μαγνήσιο, το οποίο ενεργοποιεί τα κατάλληλα ένζυμα με σημαντικό ρόλο στον μεταβολισμό των δύο προηγούμενων θρεπτικών στοιχείων. Το γιαούρτι μάλιστα φαίνεται να είναι το ιδανικό σνακ για ασκήσεις ενδυνάμωσης με βάρη αφού σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα (1) η κατανάλωσή του μετά τη γυμναστική σχετίζεται με μεγαλύτερη μυική μάζα και ενδυνάμωση στις γυναίκες.

Βρώμη με αποξηραμένα φρούτα

Η βρώμη όντας πλούσια σε φυτικές ίνες χαρίζει την ενέργειά της σταδιακά κατά τη διάρκεια της άσκησης και ο συνδυασμός της με τους απλούς υδατάνθρακες, το κάλιο και τα αντιοξειδωτικά των αποξηραμένων φρούτων αποτελεί ένα από τα καλύτερα σνακ πριν από την επίσκεψη στο γυμναστήριο.

Μαύρη σοκολάτα

Η τυραμίνη και η φενυλεθυλαμίνη στην μαύρη σοκολάτα μπορούν να ανεβάσουν τη διάθεση για ένα εντατικό πρόγραμμα γυμναστικής και οι απλοί υδατάνθρακες και η καφεΐνη να δώσουν την έκρηξη ενέργειας που χρειάζεται. Βέβαια, επειδή και η μαύρη σοκολάτα περιέχει αρκετή ποσότητα λίπους και θερμίδων θα πρέπει γι αυτό το σκοπό να καταναλώνεται σε μικρές μερίδες των 10-25 γρ.

Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχάσετε να ενυδατώνεστε με ικανοποιητική ποσότητα νερού πρίν, κατά τη διάρκεια και λίγο μετά την άσκηση. Πριν την επόμενη εξόρμηση στο γυμναστήριο λοιπόν, σκεφτείτε έξυπνα και χρησιμοποιήστε τα σωστά σνακ πριν την άσκηση για να αισθάνεστε καλύτερα, να αθληθείτε πιο σκληρά και να έχετε καλύτερα αποτελέσματα!

  1. White K et al. (2007) Yogurt consumption during resistance training increases muscle mass and strength in young women. ISSN conference. Las Vegas, Nevada