Η καθημερινή άσκηση μπορεί να κρύψει τις μικρές διατροφικές ατασθαλίες. Τι γίνεται όμως όταν η άσκηση σταματήσει; Πώς μπορούμε να αποτρέψουμε την αύξηση του βάρους μας;

Η καθημερινή φυσική δραστηριότητα αποτελεί βασική παράμετρο για ένα υγιές σώμα και ένα υγιές βάρος. Μελέτες αναδεικνύουν το ρόλο της ήπιας άσκησης όπως το περπάτημα και το ποδήλατο στη διατήρηση του βάρους και τη μείωση του λίπους, παράλληλα με την αύξηση της μυικής μάζας. Εκτός από τα οφέλη στην υγεία μας, η καθημερινή άσκηση μας βοηθά να «κάψουμε» έως και 500 θερμίδες, ανάλογα με την ένταση και τη διάρκειά της. Όταν η άσκηση διακοπεί για κάποιο λόγο, όπως ένας τραυματισμός ή έλλειψη χρόνου, τότε παρατηρείται προοδευτική αύξηση βάρους, παρόλο που οι διατροφικές συνήθειες δεν έχουν αλλάξει. Γιατί συμβαίνει αυτό και πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;

Το βάρος μας επηρεάζεται από δύο κύριους παράγοντες:

  • Την ενεργειακή πρόσληψη, δηλαδή όλα τα τρόφιμα που καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα.
  • Την ενεργειακή κατανάλωση, την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να καλύψουμε τις καθημερινές μας ανάγκες, καθώς και η ενέργεια που χρησιμοποιείται για κάθε μορφής άσκηση.

Η διατήρηση του βάρους σημαίνει ότι η ενεργειακή πρόσληψη ισούται με την ενεργειακή κατανάλωση. Όσες θερμίδες προσλαμβάνουμε, τόσες περίπου καταναλώνουμε μέσα σε ένα 24ωρο. Είναι προφανές ότι η διακοπή της καθημερινής άσκησης συνεπάγεται μειωμένη ενεργειακή κατανάλωση και, επομένως, διαταραχή της ενεργειακής ισορροπίας. Με δεδομένο ότι τρώμε το ίδιο, παρατηρείται αύξηση του βάρους, και συγκεκριμένα αύξηση εναπόθεσης λίπους στο σώμα. Η αναπροσαρμογή του προγράμματος διατροφής στα νέα δεδομένα είναι η λύση στην πρόληψη αύξησης του βάρους. Για να επιτευχθεί εκ νέου ενεργειακή ισορροπία θα πρέπει να μειωθεί η ενεργειακή πρόσληψη, δηλαδή το σύνολο των τροφών που καταναλώνουμε καθημερινά. Τόσο ο αριθμός όσο και η ποσότητα των γευμάτων θα πρέπει να αλλάξουν για το χρονικό διάστημα που δε θα υπάρχει άσκηση.

Ακολουθήστε επομένως τα παρακάτω απλά βήματα αν θέλετε να μείνετε σε φόρμα:

  • Μειώστε την ποσότητα του μεσημεριανού γεύματος και κυρίως του βραδινού ώστε να «κόψετε» θερμίδες.
  • Επιλέξτε υγιεινά και χαμηλά σε θερμίδες σνακ ενδιάμεσα των γευμάτων.
  • Περιορίστε θερμιδογόνα γεύματα και σνακ, η επιρροή των οποίων στο βάρος δεν ήταν ορατή λόγω της άσκησης και των ...δωρεάν θερμίδων που προσέφερε.
  • Επιστρέψτε στην καθημερινή σας άσκηση και στους συνηθισμένους ρυθμούς ζωής το συντομότερο δυνατό – θα βελτιώσει την υγεία και την ψυχολογία σας.