Άσκηση δε σημαίνει μόνο γυμναστήριο, άφθονη κούραση και εγκατάλειψη. Η άσκηση είναι τρόπος ζωής και στο άρθρο αυτό παρουσιάζουμε διάφορες μορφές άσκησης που βοηθούν το σώμα και όχι μόνο...

Ο ρόλος της φυσικής δραστηριότητας στη ρύθμιση του σωματικού βάρους είναι γνωστός. Ενισχύει το μεταβολισμό, αυξάνει τις καύσεις και, σε συνδυασμό με σωστή διατροφή, συνεισφέρει στην απώλεια και στη διατήρηση του βάρους. Διάφορα είδη ασκήσεων, όμως, προσφέρουν επιπρόσθετα οφέλη στην υγεία μας, αποδεικνύοντας ότι η φυσική δραστηριότητα δε συνδέεται μόνο με απώλεια περιττών κιλών, αλλά μυική ενδυνάμωση, ισορροπία και ψυχολογική ανάταση. Παρακάτω αναλύουμε πέντε είδη ασκήσεων που δε συνεισφέρουν μόνο στην απώλεια βάρους:

Τρέξιμο

Η «εύκολη και γρήγορη» λύση. Μπορούμε να τρέξουμε παντού – στο πάρκο, στον πεζόδρομο, στο γυμναστήριο. Αυξάνει τις καύσεις καθώς και την αναπνευστική ικανότητα, βελτιώνοντας την αντοχή και τη διάρκεια στην άσκηση. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι μικρής διάρκειας έντονη αερόβια άσκηση, όπως το γρήγορο τρέξιμο έχουν παρόμοια επίδραση στην υγεία με μεγαλύτερης διάρκειας, μικρότερης έντασης αερόβια άσκηση όπως το περπάτημα. Συνεπώς, ακόμα και αν ο χρόνος είναι περιορισμένος, λίγα λεπτά τρεξίματος είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την υγεία.

Γιόγκα

Συνδυάζει το γνωστό ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιή». Οι ασκήσεις γιόγκα στοχεύουν στην ηρεμία του μυαλού και την χαλάρωση μετά από μια δύσκολη μέρα, παράλληλα με ασκήσεις εκγύμνασης χρησιμοποιώντας το βάρος. Ιδανική επιλογή για εκείνους που επιθυμούν ένα διαφορετικό είδος άσκησης.

Ποδήλατο

Κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος ως μέσο μεταφοράς, ενώ μπορεί παράλληλα να αποτελέσει εξαιρετική άσκηση. Συνδυάζει αερόβια άσκηση, αυξάνοντας το μεταβολισμό και την αντοχή, με άσκηση αντιστάσεων, ιδιαίτερα στην περιοχή των ποδιών και των γλουτών.

Ασκήσεις αντιστάσεων

Ασκήσεις που στοχεύουν κυρίως στην αύξηση της μυικής μάζας. Η συνεισφορά τους στις καθημερινές καύσεις είναι μικρή συγκριτικά με άλλες μορφές άσκησης ενώ συχνά προκαλεί αύξηση του βάρους, λόγω αύξησης του όγκου του σώματος. Αυτό δε θα πρέπει να συγχέεται με αύξηση του λίπους του σώματος, το οποίο, ως ποσοστό επί του συνολικού βάρους μειώνεται.

Ομαδικό άθλημα

Όλες οι προηγούμενες ασκήσεις γίνονται σε επίπεδο ατομικό. Η συμμετοχή σε ένα ομαδικό άθλημα προσφέρει και κάτι παραπάνω – την ύπαρξη σε ένα σύνολο και την ανάπτυξη του αισθήματος της ομαδικότητας και της συνεργασίας. Στατιστικά, είναι λιγότερο πιθανό να εγκαταλειφθεί ένα ομαδικό άθλημα σε σχέση με ένα ατομικό λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος. Έτσι, τα οφέλη της άσκησης μπορούν να εκτιμηθούν σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Οργανώστε, λοιπόν, μία ομάδα με φίλους και παίξτε στο πάρκο της γειτονιάς.
Με παρέα ή χωρίς, επιλέξτε τη μορφή άσκησης που σας ταιριάζει και θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος και ένα δυνατό και όμορφο σώμα. Μην παραμελείτε το ρόλο και τα οφέλη που μπορεί να σας προσφέρει, ακόμα και όταν δεν είναι άμεσα ορατά.