Τρέξιμο... υπάρχουν πολλοί λόγοι για να το ξεκινήσει κανείς Απαντάμε στις 5 πιο συνηθισμένες ερωτήσεις

1. Γιατί τρέχουμε; Το τρέξιμο είναι σαν μικρόβιο: Όταν ξεκινήσεις, δεν μπορείς να σταματήσεις. Άραγε, γιατί συμβαίνει αυτό; Μήπως οφείλεται στην αίσθηση του να κινούμαστε μέσα στον χώρο; Μήπως απολαμβάνουμε την ένταση που κατακλύζει τα κόκκαλά μας; Ίσως σχετίζεται απλά με την ικανοποίηση που παίρνουμε, νιώθοντας ότι ωφελούμε τον εαυτό μας. Ψυχολόγοι τονίζουν ότι ο «κυματισμός» του σώματος συμβάλλει στην απορρόφησή μας κατά τη διάρκεια του τρεξίματος. Άλλοι επιστήμονες περιγράφουν το τρέξιμο ως «θετικής μορφής εθισμό». Όπου κι αν βρίσκεται η αλήθεια πάντως, το τρέξιμο αποτελεί πραγματική απόλαυση! 2. Ποια είναι τα οφέλη για την υγεία μας από το τρέξιμο; Τα οφέλη που προκύπτουν γενικά από την άσκηση είναι γνωστά και επιβεβαιώνονται από πλήθος επιστημονικών ερευνών. Όσο πιο συχνά και με ένταση τρέχουμε, τόσο περισσότερο ωφελούμαστε. Έτσι, μελέτες δείχνουν ότι εκείνοι που τρέχουν τουλάχιστον 70χλμ. ανά εβδομάδα, τείνουν να παρουσιάζουν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα κακής χοληστερόλης και αρτηριακής πίεσης, σε σχέση με τους δρομείς που τρέχουν λιγότερο από 10χλμ. ανά εβδομάδα. Συνεπώς, η ένταση και η διάρκεια μετράνε. 3. Πώς σχετίζεται το τρέξιμο με την απώλεια βάρους; Δεν υπάρχουν επαρκείς αποδείξεις που να επιτρέπουν τη διαπίστωση ότι το τρέξιμο βοηθά περισσότερο στην απώλεια βάρους σε σχέση με άλλες μορφές άσκησης. Αυτό σημαίνει ότι η άσκηση συνολικά ευεργετεί τον οργανισμό μας. Σε ό,τι αφορά τη σχέση τρεξίματος και βάρους, επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι το τρέξιμο και το περπάτημα βοηθούν περισσότερο στην καύση του σωματικού λίπους, σε σχέση με άλλου τύπου ασκήσεις, όπως η ποδηλασία και η κολύμβηση, σε ποσοστό έως και 28% μεγαλύτερο, πρέπει να σημειώσουμε όμως ότι στην πραγματικότητα η απώλεια βάρους έχει να κάνει με το αν οι θερμίδες που καταναλώνουμε ημερησίως ξεπερνούν τις θερμίδες που καίμε. Συνεπώς, όσο και αν ασκηθούμε, αν δεν ελαττώσουμε τις μερίδες και την ποσότητα του φαγητού μας, δεν θα δούμε κανένα απολύτως αποτέλεσμα. 4. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του να τρέχουμε σε εξωτερικό χώρο και του να χρησιμοποιούμε διάδρομο; Δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία διαφορά είτε τρέχουμε σε εξωτερικό χώρο είτε σε διάδρομο γυμναστικής. Στην πραγματικότητα, πολλοί δρομείς μεγάλων αποστάσεων προπονούνται συχνά στον διάδρομο για να αποφύγουν τους κραδασμούς του εδάφους. Παρόλα αυτά, το τρέξιμο του εξωτερικού χώρου καίει λίγο περισσότερες θερμίδες, εξαιτίας της αντίστασης του αέρα, κάτι που μπορεί να ισοσταθμιστεί στον διάδρομο, αν ρυθμίσουμε το ποσοστό ανύψωσης στο 1%. Συνεπώς, με την παραπάνω ρύθμιση, το τρέξιμο του εσωτερικού χώρου εξισώνεται με το τρέξιμο του εξωτερικού χώρου. 5. Πόσο τρέξιμο χρειάζεται να κάνουμε; Πανεπιστήμια και φορείς της Αμερικής προτείνουν τα ακόλουθα, που αφορούν όχι μόνο στο τρέξιμο, αλλά στην άσκηση συνολικά: 1. Συχνότητα άσκησης: 3-5 φορές ανά εβδομάδα. 2. Ένταση: 60-80% των μέγιστων κτύπων καρδιάς. 3. Διάρκεια: 20 λεπτά με 1 ώρα συνεχούς ή διακοπτόμενης αερόβιας γυμναστικής.   Βάζουμε λοιπόν  τα αθλητικά μας και ξεκινάμε………