Νερό....το δεύτερο πιο σημαντικό στοιχείο για να παραμένει ο οργανισμός υγιής

Το νερό συνιστά σημαντικό μέρος της διατροφής μας αποτελώντας έως και το 60% του σωματικού μας βάρους. Η περιεκτικότητα του σώματος σε νερό ποικίλει ανά άτομο  και είναι αντιστρόφως ανάλογη του ποσοστού λίπους του σώματος.  Εν γένει, τα νεαρά άτομα όπως και τα λιπόσαρκα παρουσιάζουν μεγαλύτερο ποσοστό νερού σε σχέση με τα ηλικιωμένα και τα παχύσαρκα. Μια πληθώρα διαδικασιών που συνδέονται με την ανάπτυξη και τη συντήρηση του οργανισμού μας χρησιμοποιούν το νερό ως βασικό συστατικό τους. Για παράδειγμα, το νερό ενεργεί ως διαλυτικό μέσο στις χημικές αντιδράσεις, βοηθά στην απορρόφηση και μεταφορά θρεπτικών συστατικών και τέλος στην αποβολή άχρηστων συστατικών. Επιπλέον ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, ενώ επίσης παρέχει και ένα μέσο για όλες τις βιολογικές αντιδράσεις που πραγματοποιούνται στον οργανισμό μας. Οι απαιτήσεις σε νερό ανά άτομο έχουν άμεση σχέση με το είδος της δίαιτας, τις συνθήκες του περιβάλλοντος και τη φυσική δραστηριότητα του εν λόγω ατόμου. Το νερό αποβάλλεται από το σώμα μέσω της εφίδρωσης – ιδιαίτερα σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών ή έντονης φυσικής δραστηριότητας, του  σιέλου, των ούρων και των κοπράνων.

Ποια ωφέλιμα μέταλλα περιέχει το φυσικό μεταλλικό νερό;

Τα φυσικά μεταλλικά νερά παρέχουν πολύτιμα μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως νάτριο-κάλιο, οι οποίοι αποτελούν τους πιο σημαντικούς ηλεκτρολύτες  και συμβάλλουν στο ισοζύγιο των υγρών του οργανισμού, καθώς και στη σύσπαστη των μυών. Αντίστοιχη λειτουργία επιτελεί και το χλώριο. Ένα από τα σημαντικότερα μέταλλα είναι το  ασβέστιο, δεδομένου ότι αποτελεί βασικό δομικό συστατικό των οστών και των δοντιών. Παράλληλα, συμμετέχει στη λειτουργία των μυών και στη μετάδοση των σημάτων μεταξύ των νεύρων. Το μαγνήσιο, συμβάλλει στην καλή λειτουργία των μυών και των νεύρων, ενώ μαζί με το ασβέστιο εγγυώνται τη σωστή λειτουργία της καρδιάς. Το δικαρβονικό οξύ διατηρεί την οξύτητα  του πεπτικού συστήματος και διευκολύνει την πέψη, ενώ  τα θειικά ιόντα είναι συστατικά των κυτταρικών μεμβρανών και διαφόρων ενζύμων του οργανισμού μας. Ο σίδηρος, που βρίσκεται κυρίως σε νερά που διέρχονται από πετρώματα πλούσια σε άλατα σιδήρου, είναι  συστατικό των ερυθρών αιμοσφαιρίων, υπεύθυνων για τη μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς. Τέλος, το διοξείδιο του πυριτίου ενισχύει την ελαστικότητα των αρτηριακών τοιχωμάτων.

Χρήσιμα Tips

  • Έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκαλάκι νερό  το οποίο το γεμίζουμε 4-5 φορές την ημέρα
  • Όταν το νερό είναι στη θερμοκρασία σώματος καταναλώνεται πιο ευχάριστα και γίνεται πιο άμεση η απορρόφηση του από το σώμα
  • Δεν καταναλώνουμε περισσότερα από  2-3 αφεψήματα την ημέρα
  • Δεν αντικαθιστούμε το νερό με αλκοόλ, καφέ ή τσάι (αντιθέτως πίνουμε νερό παράλληλα)
  • Δεν περιμένουμε να διψάσουμε για να πιούμε νερό.
  • Eνα τέστ για να ελένξουμε το επίπεδο ενυδάτωσης είναι μέσω του χρώματος των ούρων. Όσο πιο έντονο σκούρο είναι το χρώμα τόσο περισσότερο νερό χρειαζόμαστε.