Σήμερα,17 Μαΐου 2012 είναι η Παγκόσμια ημέρα κατά της υπέρτασης. Μάθετε πως μπορεί η σωστή διατροφή να γίνει σύμμαχος στην αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Η υπέρταση είναι μια καρδιαγγειακή πάθηση η οποία σχετίζεται άμεσα με τη διατροφή του ανθρώπου.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση (Α.Π)  ή υπέρταση  είναι μια παθολογική κατάσταση εξαιτίας της οποίας αυξάνεται ο κίνδυνος  εμφάνισης  στεφανιαίας νόσου (καρδιαγγειακό νόσημα), εγκεφαλικού επεισοδίου, παθήσεις των νεφρών κτλ . Οποιοδήποτε άτομο μπορεί να εκδηλώσει υπέρταση ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου ή φυλής. Η ιδανική τιμή της αρτηριακής πίεσης είναι: Συστολική 120 mmHg και Διαστολική 80 mmHg, εάν όμως υπερβεί το όριο των 140/90mmHg θεωρείται υψηλή. Σε αυτή την περίπτωση θεωρούμε ότι το άτομο έχει υπέρταση και εκτιμάται ότι αυτό συμβάλει στο 25% του ενήλικου πληθυσμού. Ο τρόπος ζωής και η διατροφική μας συμπεριφορά, είναι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αρτηριακή πίεση. Παρακάτω ενδιαφέρονται οι απαραίτητες οδηγίες που θα πρέπει να εφαρμόζει κάθε άτομο προκειμένου να αποφύγει ή να αντιμετωπίσει την υπέρταση. 1. Μειώστε το σωματικό σας  βάρος.  Μια μέτρια απώλεια  βάρους 5 κιλών οδηγεί σε μείωση της συστολικής και διαστολικής αρτηριακής πίεσης κατά 4,4mmHg και 3,6mmHg αντίστοιχα. 2. Μειώστε  την πρόσληψη  νατρίου, χρησιμοποιώντας λιγότερο αλάτι στο μαγείρεμα και αποφέυγοντας την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε Χλωριούχο Νάτριο. Η συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση νατρίου είναι 2,3 γραμμάρια (=1 κουταλάκι του γλυκού μαγειρικό αλάτι) 3. Αυξήστε την πρόσληψη καλίου από φρούτα κυρίως και λαχανικά. TIP: 5 φρούτα και λαχανικά την ημέρα 4. Μειώστε της κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών 5. Αυξήστε την κατανάλωση προϊόντων πλούσιων σε ω-3 λιπαρών οξέων όπως ψάρι, έλαια, ξηροί καρποί κ.τ.λ 6. Ασκηθείτε. Η σωματική δραστηριότητα μειώνει την αρτηριακή πίεση.