Μάθετε τρόπους να συνδυάζετε άσκηση, εργασία και ελεύθερο χρόνο στο σπίτι!

 Όλο και περισσότεροι από εμάς δυσκολευόμαστε - λόγω χρόνου και χρήματος - να ακολουθήσουμε ένα συστηματικό πρόγραμμα γυμναστικής, είτε είναι απλό περπάτημα, είτε άσκηση στο γυμναστήριο.

Η άσκηση αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο αγωγής υγείας επιτελώντας πολλούς ρόλους:

  • Βοηθάει να έχουμε ένα σταθερό βάρος
  • Αποτελεί μέσο πρόληψης διαφόρων ασθενειών και της παχυσαρκίας
  • Ενδυναμώνει το μυοσκελετικό μας σύστημα
  • Χαρίζει ψυχολογική υγεία και ευεξία

Πολλοί συγχέουν την άσκηση με το γυμναστήριο και τα ομαδικά αθλήματα, ενώ άλλοι θεωρούν ότι η γυμναστική απαιτεί πολύ ελεύθερο χρόνο και χρήμα. Είναι αλήθεια, επίσης, ότι ο χρόνος και το χρήμα μας είναι πλέον ιδιαίτερα περιορισμένα, με αποτέλεσμα όλο και λιγότεροι να εφαρμόζουν έστω την ελάχιστη σύσταση της Αμερικάνικης Διαβητολογικής Εταιρίας (ADA) για 30 – 45 λεπτά μέτριας έντασης περπάτημα, 3 – 5 φορές την εβδομάδα. Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας υπολογίζεται ότι κοστίζει μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο 500 εκατομύρια λίρες και προκαλεί 18 εκατομμύρια απουσίες από την εργασία λόγω ασθένειας το χρόνο, γεγονότα που οφείλονται κυρίως στην παχυσαρκία. Πώς μπορούμε, λοιπόν, να εντάξουμε τη φυσική δραστηριότητα στο πολυάσχολο καθημερινό μας πρόγραμμα και να επωφεληθούμε από αυτήν; Αν δεν προλαβαίνουμε να εφαρμόσουμε ένα τακτικό πρόγραμμα άσκησης, τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να παραμένουμε δραστήριοι; Παρακάτω παραθέτουμε μερικά «κόλπα» άσκησης στο σπίτι και στη δουλειά – θα ωφεληθούν ιδιαίτερα όσοι κάνουν μία καθιστική εργασία . ΙΔΕΕΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ:

  1. Πριν και μετά τον ύπνο, κάντε μερικές διατάσεις.
  2. Κάνετε κοιλιακούς, ελαφριά βαράκια, ασκήσεις ευελιξίας μπροστά στην τηλεόραση!
  3. Μετατρέψτε τις δουλειές του σπιτιού σε διασκέδαση.
  4. Ανεβοκατεβαίνετε τις σκάλες όσο πιο συχνά μπορείτε.
  5. Βάλτε μουσική, τραγουδήστε, χορέψτε!
  6. Αν δεν έχετε κήπο, φτιάξτε έναν στη βεράντα ή στο μπαλκόνι σας.
  7. Ξυπνήστε μία ώρα νωρίτερα για να κάνετε λίγο τρέξιμο ή γυμναστική.
  8. Μετά το γεύμα ή το δείπνο, πηγαίνετε μία βόλτα με τα πόδια.
  9. Δώστε ραντεβού με τους γείτονες για να περπατήσετε όλοι μαζί.
  10. Αν σας περισσεύει χώρος, φτιάξτε το δικό σας γυμναστήριο.

  ΙΔΕΕΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ:

  1. Κατεβείτε μία στάση πριν από τον προορισμό σας και καλύψτε την υπόλοιπη απόσταση με τα πόδια.
  2. Παρκάρετε λίγο πιο μακριά από την πόρτα του σπιτιού σας.
  3. Για τις μικρές διαδρομές, περπατήστε ή χρησιμοποιήστε ποδήλατο.
  4. Προτιμείστε τις σκάλες αντί για ασανσέρ.
  5. Μην παραγγέλνετε καφέ! Πηγαίνετε εσείς να τον πάρετε.
  6. Ασκείτε τα χέρια σας με ένα μπαλάκι anti-stress.
  7. Υιοθετήστε την ιδέα μίνι συσκέψεων «στα όρθια» ή στη διάρκεια ενός περιπάτου.
  8. Την ώρα της μεσημεριανής διακοπής, περπατήστε μέχρι το εστιατόριο και μην παραγγείλετε από το γραφείο.
  9. Αντί να στείλετε email στους συναδέλφους σας, πηγαίνετε μέχρι το γραφείο τους.
  10. Όσο κάθεστε, τεντώστε τις γάμπες, στριφογυρίστε τους αστραγάλους, σφίξτε και μετά χαλαρώστε τα πόδια σας.
  11. Στηριχτείτε με τα χέρια στο γραφείο και ανασηκώστε κορμό, χωρίς να σηκωθείτε.
  12. Αν εργάζεστε όρθιοι, μετατοπίζετε κάθε τόσο το βάρος σας από το ένα πόδι στο άλλο.
  13. Μέχρι να κατέβει ένα «βαρύ» αρχείο στον Η/Υ, κάντε μια βόλτα στο γραφείο.
  14. Οργανώστε το γραφείο σας έτσι ώστε να έχετε ελεύθερο χώρο για κίνηση.
  15. Φτιάξτε μια αθλητική ομάδα με τους συναδέλφους σας.

  Οι ιδέες αυτές σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη συστηματική φυσική δραστηριότητα που θα πρέπει να αποτελεί καθημερινή πρακτική για τον καθένα, μπορούν όμως να παρέχουν κίνηση και μικρή καύση θερμίδων. Αν αισθάνεστε αδρανής, δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε μερικές από αυτές τις τεχνικές στο σπίτι και στη δουλειά σας.