Η Τσικνοπέμπτη, αγαπημένο έθιμο των Ελλήνων κατέφθασε...τι θα πρέπει όμως να προσέξουμε φέτος??

Η Τσικνοπέμπτη αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα έθιμα των Ελλήνων. Ως είθισται, ολιγομελείς ή πολυμελείς παρέες εκδράμουν σε κάποια ταβέρνα και απολαμβάνουν το πατροπαράδοτο κρεατικό τους, εν μέσω γενικής ευθυμίας. Στις παρακάτω γραμμές θα βρείτε μερικές συμβουλές για να παραμείνετε ήσυχοι ότι τίποτα δεν θα πάει στραβά, ώστε να σας χαλάσει το κέφι την ίδια ή την επόμενη ημέρα.

1. ΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΡΩΜΕ

Η Τσικνοπέμπτη είναι μια βραδιά κρεοφαγίας και οινοποσίας. Προκειμένου να μην επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας, καταδικάζοντάς τον μακροπρόθεσμα σε δύσκολο και δυσάρεστο ύπνο, καλό θα ήταν να τρώμε αργά, ώστε να δίνουμε στο σώμα μας την ευκαιρία να χωνεύει λιγότερη τροφή σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης, συνίσταται να προτιμώνται βραστά λαχανικά ή γενικώς σαλατικά ως συνοδευτικά του κυρίως πιάτου μας. Μάλιστα, αν καταναλώσουμε πρώτα τη σαλάτα μας, θα δημιουργήσουμε στον εαυτό μας το αίσθημα του σχετικού κορεσμού, κάτι που θα συμβάλει στην περιορισμένη κατανάλωση κρέατος κατόπιν. Αναφορικά με το είδος του κρέατος που θα προτιμήσουμε, σημειώνεται ότι η μπριζόλα(μοσχαρίσια) κρίνεται ως πιο συμφέρουσα για τη δίαιτά μας σε σχέση με τα παϊδάκια ή τα κοψίδια.

2. ΔΕΝ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΥΜΕ ΓΕΥΜΑΤΑ

Αν φάμε καλό πρωινό και ικανοποιητικό μεσημεριανό, δεν θα νιώθουμε υπέρμετρη πείνα στο βραδινό τραπέζι. Ως εκ τούτου, θα καταναλώσουμε λιγότερο κρέας, περιορίζοντας το βραδινό μας στα απαραίτητα, χωρίς να «σπάμε» και το έθιμο.

3. ΠΙΝΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΝΕΡΟ, ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

Την Τσικνοπέμπτη τείνουμε να καταναλώνουμε αλκοόλ σε αυξημένες ποσότητες. Θα ενεργήσουμε με πολύ μεγαλύτερη σωφροσύνη αν αντικαταστήσουμε το περιττό αλκοόλ με αρκετά ποτήρια νερό. Συνεπώς, πίνουμε ένα-δυο ποτηράκια κρασί και άφθονο νερό.

4. ΤΟ ΓΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Εφόσον την Τσικνοπέμπτη τρώμε πολύ κρέας, το γεύμα της επόμενης μέρας δέον όπως στηρίζεται σε διαφορετικές τροφές, όπως είναι τα όσπρια και τα λαχανικά, ίσως δε και το ψάρι. Πάντως, δεν αποτελεί σωστή λύση η υπερκατανάλωση κρέατος την Τσικνοπέμπτη σε συνδυασμό με ένα λιτότατο αυριανό γεύμα. Το κλειδί των ημερών είναι η διατροφική ισορροπία.

5. ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αν έχουμε καρδιακά νοσήματα, υψηλή πίεση ή κάποιο άλλο θέμα υγείας, πρέπει να προσέχουμε περισσότερο. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορέσουμε να απολαύσουμε τη βραδιά μας: Αν μη τι άλλο, η καλή παρέα, σε συνδυασμό με τη μετρημένη κατανάλωση κρέατος και αλκοόλ, εγγυώνται μία ιδιαίτερως ευχάριστη έξοδο!