Η τριχόπτωση είναι ένα θέμα που απασχολεί άντρες και γυναίκες ταυτόχρονα παρά την κοινή πεποίθηση ότι είναι κυρίως αντρική υπόθεση.

 Αν δεν τίθεται θέμα κληρονομικότητας ή η τριχόπτωση δεν είναι παρενέργεια κάποιας θεραπείας, απόρροια ορμονικού προβλήματος ή φλεγμονής του τριχωτού της κεφαλής τότε η διατροφή σας μπορεί να είναι η αιτία που χάνετε μαλλιά. Η μονοτονία στη διατροφή αλλά και οι δίαιτες-αστραπή, με την ανεπάρκεια θρεπτικών συστατικών που τις χαρακτηρίζει, επηρεάζουν τον όγκο της τρίχας με αποτέλεσμα τα μαλλιά να σπάνε ευκολότερα και να μεγαλώνουν αργότερα. Ας δούμε όμως ποια θρεπτικά συστατικά έχουν συνδεθεί με την υγεία του τριχωτού της κεφαλής και θα σας βοηθήσουν να την επανακτήσετε.

Βιταμίνες συμπλέγματος Β

Συγκεκριμένα, η βιταμίνη Β6, Β12 και το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητα για την ομαλή μεταφορά αίματος και οξυγόνου στο θύλακα & την τρίχα. Τα προϊόντα ολικής αλέσεως είναι μια καλή πηγή των βιταμινών αυτών. Επιπλέον περιέχουν άπεπτες φυτικές ίνες, οι οποίες καταπολεμούν την αντίσταση στην ινσουλίνη που έχει συνδεθεί σε ορισμένες έρευνες με την ανδρικού-τύπου τριχόπτωση. Στις χρήσιμες για τα μαλλιά βιταμίνες ανήκει και η βιοτίνη που φαίνεται να βελτιώνει τη λίπανση του κεφαλιού.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι αναγκαία για την παραγωγή κολλαγόνου, τον συνδετικό ιστό που κρατά τα μαλλιά στη θέση τους! Μπορείτε να τη βρείτε άφθονη σ όλα τα εσπεριδοειδή, τα ακτινίδια, τα μούρα, τις πιπεριές και τη ντομάτα.

Βιταμίνη Α

Αυτή η βιταμίνη προωθεί την ανάπτυξη της τρίχας. Για να προλάβετε την έλλειψή της καταναλώστε φρούτα και λαχανικά με κίτρινου και πορτοκαλί χρώματος, αυγά, ελαιόλαδο, λιπαρά ψάρια, γαλακτοκομικά προϊόντα και συκώτι.

Σίδηρος, ψευδάργυρος, χαλκός

Το καθένα από αυτά τα ιχνοστοιχεία έχει το ρόλο του στην υγεία των μαλλιών. Ο χαλκός είναι απαραίτητος για την δημιουργία της αιμογλοβίνης, το όχημα στο οποίο ο σίδηρος μεταφέρει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στο τριχωτό της κεφαλής. Ο ψευδάργυρος με τη σειρά του προωθεί την αναγέννηση, την ανάπλαση και τη σωστή λίπανση της τρίχας. Τα άπαχα κρέατα αποτελούν εξαιρετική πηγή των παραπάνω μετάλλων αλλά και της βιοτίνης, της βιταμίνης Β6 και Β12 που αναφέρθηκαν νωρίτερα.

Νερό/Υγρά

Καταναλώστε αρκετό νερό και μη αλκοολούχα/καφεϊνούχα υγρά μέσα στην ημέρα. Το νερό, εκτός από την ενυδάτωση, θα βοηθήσει στη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών που χρειάζονται τα μαλλιά για να παραμείνουν δυνατά και στη θέση τους!