Ισορροπημένη Διατροφή και τον Χειμώνα.... Τι να προσέξουμε όταν το θερμόμετρο κατεβαίνει.

Διανύοντας την καρδιά του χειμώνα, το κρύο περιορίζει αναπόφευκτα κάποιες απο τις δραστηριότητές μας και μας αναγκάζει να περνάμε περισσότερες ώρες σε εσωτερικούς χώρους και να αναζητούμε συχνότερα τη θαλπωρή του σπιτιού μας. Και συνήθως ενώ η θερμοκρασία κατεβαίνει, η όρεξη για φαγητό ανεβαίνει. Μπορούμε άραγε να διατηρήσουμε τις υγιεινές μας συνήθειες κατα τη διάρκεια του χειμώνα, την καλή κατάσταση της υγείας αλλά και της σιλουέτας μας; Η απάντηση είναι σίγουρα ναι! Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων σταματά να καταναλώνει νερό λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας και του γεγονότος ότι δεν ιδρώνει όσο το καλοκαίρι. Όμως, είναι ανάγκη να παραμείνουμε ενυδατωμένοι και το χειμώνα για να λειτουργήσει σωστά το σώμα μας. Είναι η κατάλληλη εποχή λοιπόν για ζεστά ροφήματα βοτάνων, σούπες, ζεστό γάλα, κακάο και νερό έστω και αν δεν αισθανόμαστε δίψα! Μ΄ αυτό τον τρόπο, αποφεύγουμε την αφυδάτωση, στην οποία συχνά οφείλονται η υπερβολική κούραση, ισχυροί πονοκέφαλοι κ.α. Σημαντικό είναι επίσης να γνωρίζουμε ότι είναι δυνατόν το αίσθημα της δίψας να μπερδευτεί με αυτό της πείνας (ιδιαίτερα τους κρύους μήνες) και να υπερκαταναλώσουμε τροφή όταν η λήψη υγρών είναι ελλειπής. Είναι λογικό κατά τους χειμερινούς μήνες το σώμα μας να αναζητά τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες που θα του δώσουν μια ώθηση ενέργειας. Αντί για λευκά δημητριακά (λευκό ψωμί, μακαρόνια κλπ) προτιμήστε δημητριακά πλούσια σε φυτικές ίνες όπως κριθαρένια παξιμάδια, καστανό ρύζι, πατάτες με τη φλοίδα για να χορτάσετε με μικρότερη ποσότητα. Παράλληλα αντισταθείτε στον πειρασμό να καταναλώσετε μεγάλες ποσότητες γλυκών-Αν υποκύψετε, φροντίστε να είναι καλής ποιότητας χωρίς υπερβολικές θερμίδες (π χ 1 μπανάνα με 1 κομμάτι λιωμένη μαύρη σοκολάτα, γλυκά κουταλιού με ξηρούς καρπούς, ρυζόγαλο με καστανό ρύζι) Θυμηθείτε ότι τα λαχανικά και τα φρούτα είναι αναγκαία για να θωρακίσουν την υγεία μας και τον χειμώνα. Φρέσκα ή βρασμένα, τα λαχανικά είναι καλό να συνοδεύουν το κάθε πιάτο. Όσον αφορά τα φρούτα μην ξεχνάτε ότι τα αποξηραμένα μπορούν σας βοηθήσουν να ανεβάσετε εύκολα τον αριθμό που καταναλώνετε καθημερινά. Καταναλώστε τα με μέτρο και  επικεντρωθείτε στα φρέσκα εσπεριδοειδή που κατα την διάρκεια του χειμώνα θα σας δώσουν την απαραίτητη βιταμίνη C που αναζητά το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Άλλη μια κίνηση που μπορεί να προστατεύσει απο τις εποχικές ιώσεις, είναι η κατανάλωση γιαουρτιού και ροφημάτων (π χ κεφίρ) με προβιοτικές καλλιέργειες. Είναι ένα υγεινό σνάκ με μεγάλη θρεπτική αξία που μπορεί να βοηθήσει και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας που, ίσως λόγω μειωμένης δραστηριότητας και κατανάλωσης νερού και λαχανικών, το χειμώνα αποτελεί συχνό φαινόμενο για πολλούς. Τέλος, για να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος και το χειμώνα, μην αποθηκεύετε στο σπίτι σας ανθυγιεινά γλυκά και αλμυρά σνακ «για ώρα ανάγκης», τα οποία θα καταναλώσετε με βεβαιότητα σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα απ ότι νομίζετε!