O χειμώνας είναι η πιο δύσκολη εποχή για διατροφή. Παρατηρείται υψηλή καταναλώση μεγάλων ποσότητων φαγητού με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη.

Ο χειμώνας δεν είναι η πιο αγαπητή εποχή του χρόνου. Οι θερμοκρασίες είναι πάρα πολύ χαμηλές. Ο καιρός είναι συννεφιασμένος και η ημέρα ολοένα και μικρότερη. Ειδικά τους μήνες του Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου η διάθεση είναι στα κατώτατα επίπεδα. Είναι συχνό φαινόμενο το χειμώνα να κουράζεστε πιο εύκολα και να έχετε πιο μελαγχολική διάθεση. Λόγω του ψυχρού κλίματος προτιμάτε να περνάτε περισσότερες ώρες στο σπίτι, ντυμένοι ζεστά και να τρώτε ή να πίνετε.

Σε σύγκριση με τις άλλες εποχές, τον χειμώνα τείνετε να καταναλώνετε μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη που προσφέρουν προσωρινή ευδιαθεσία με πάρα πολλές κενές θερμίδες.

Τα παραπάνω συμπτώματα χαρακτηρίζονται ως εποχιακή κατάθλιψη, που ξεκινούν κατά τους φθινοπωρινούς μήνες και επιδεινώνονται κατά τους χειμερινούς. Είναι ήπιας ή μέτριας μορφής κατάθλιψη που εκδηλώνεται με κούραση, έλλειψη ενέργειας, κοινωνική αποξένωση, αδιαφορία για καθημερινές η συνηθισμένες δραστηριότητες, επιθυμία κατανάλωσης θερμιδογόνων φαγητών, πρόσληψη βάρους και άρνηση για φυσική δραστηριότητα.

Ιδιαίτερα τον Φεβρουάριο που είναι και η καρδιά του χειμώνα καθώς και η παρατεταμένη εκδήλωση των συμπτωμάτων, είναι στο μήνα που εκδηλώνονται στο ζενίθ τα συμπτώματα κούρασης, πρόσληψη βάρους και η έλλειψη διάθεσης. Βέβαια διακρίνεται η έλλειψη ηλιοφάνειας συγκεκριμένα αυτόν τον μήνα που είναι και ο πιο σημαντικός παράγοντας εκδήλωσης των παραπάνω συμπτωμάτων.

Τα οφέλη της διατροφής το χειμώνα

Αν και η εκδήλωση των συμπτωμάτων είναι φυσιολογικό φαινόμενο κάποιες φορές θα μπορούσαν να γίνουν και πιο σοβαρά. Φέτος σκεφτείτε να σπάσετε το κατεστημένου, από τον «χουχουλιάζετε» στον ζεστό σας καναπέ και να καταναλώνετε άφθονες θερμίδες από φαγητά και ποτά, ξεκινήστε διατροφή και κάποιο είδος ελαφριάς σωματικής άσκησης.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η ισορροπημένη διατροφή, πέρα από τα οφέλη στην σωματική υγεία του οργανισμού έχει και ψυχολογικά οφέλη. Άτομα που τρέφονται ορθά και τηρούν τους κανόνες διατροφής δεν παρουσιάζουν τόσο συχνά και σε τόσο μεγάλο βαθμό δείγματα εποχιακής κατάθλιψης.

Ένα μήνα πριν την άνοιξη, μπορείτε με την καθοδήγηση ενός εμπεριστατωμένου Διαιτολόγου-Διατροφολόγου να ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα διατροφής με σκοπό να αποχαιρετήσετε τα περιττά κιλά του χειμώνα. Η απόφαση αυτή θα σας δώσει ένα σκοπό, βελτιώνοντας τη διάθεση σας και σας προετοιμάζει να υποδεχτείτε τη άνοιξη με θετικά συναισθήματα. Για όσους έχουν κουραστεί από τις προσπάθειες να πειθαρχήσουν σε ένα πρόγραμμα διατροφής ή όσοι δεν έχουν καταφέρει να φτάσουν τον στόχο τους, φέτος ας παρατήσουν την μελαγχολία του χειμώνα και να δραστηριοποιηθούν υπέρ του εαυτού τους.

Το κλίμα της άνοιξης θα ευνοήσει όσους έχουν ξεκινήσει πριν ένα πρόγραμμα διατροφής, λόγω της διάθεση που επικρατεί θα ενισχύσει την αυτοπεποίθηση και τη διάθεση και ευνοώντας τον στόχο της απώλειας περιττών κιλών.