Ti θα πρέπει να περιέχουν τα καλοκαιρινά μας γεύματα για να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις ζεστές μέρες που έρχονται νοιώθοντας πιο ελαφρείς αλλά και γεμάτοι ενέργεια για τις καλοκαιρινές μας δραστηριότητες.

Με το θερμόμετρο να ανεβαίνει κατακόρυφα και τα ρούχα να περιορίζονται, το καλοκαίρι είναι η περίοδος που όλοι λίγο πολύ ευαισθητοποιούμαστε περισσότερο σε σχέση με τις διατροφικές μας επιλογές και το σώμα μας. Έχοντας κατα νού την έξοδο στην παραλία, το μόνο που μπορεί πραγματικά να μας βοηθήσει είναι μια υγιεινή διατροφή με μέτρο αλλά και ποικιλία.  Ας δούμε παρακάτω τι μπορούν να περιέχουν τα καλοκαιρινά μας γεύματα που θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις ζεστές μέρες που έρχονται νοιώθοντας πιο ελαφρείς αλλά και γεμάτοι ενέργεια για τις καλοκαιρινές μας δραστηριότητες.

Πρωινό 

Θεωρείται το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και όχι άσκοπα αφού έρευνες έχουν αποδείξει πως όσοι το καταναλώνουν, τείνουν να ζυγίζουν λιγότερο. Το πρωινό αποκαθιστά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μετά τον ύπνο και μας δίνει την κατάλληλη ενέργεια για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας.

Ένα υγιεινό πρωινό που θα ελαττώσει την πείνα μας κατά την διάρκεια της ημέρας θα πρέπει να περιέχει καλές πηγές πρωτεϊνών αλλά και σύνθετων υδατανθράκων. Δύο βραστά αυγά ή μια ψητή ομελέτα με λίγη ντομάτα και μερικά παξιμαδάκια ολικής άλεσης είναι μια καλή επιλογή. Εάν ο χρόνος είναι περιορισμένος ένα ποτήρι γάλα με ένα-δύο φέτες ψωμί ολικής άλεσης με μέλι ή 1 γιαούρτι με 10-15 αμύδγαλα και 1 μπανάνα αποτελούν μια επίσης ικανοποιητική λύση.

Μεσημεριανό

Ένα υγιεινό μεσημεριανό περιλαμβάνει τις περισσότερες ομάδες τροφίμων. Είτε βρίσκεστε εντός ή εκτός σπιτιού, καταναλώστε το σε ήσυχο μέρος δίνοντας στον εαυτό σας τουλάχιστον 15-20 λεπτά για να το απολαύσει χωρίς περισπασμούς που μπορεί να σας οδηγήσουν σε υπερκατανάλωση. Ένα σάντουιτς γαλοπούλας με λαχανικά, μια σαλάτα με ξηρούς καρπούς και άπαχο τυρί ή με όσπρια, ένα πιάτο με ψάρι/θαλασσινά και καστανό ρύζι είναι κάποιες θρεπτικές και ελαφριές επιλογές.

Βραδινό

Θεωρητικά θα πρέπει να είναι το πιο ελαφρύ γεύμα της ημέρας. Αυτό όμως δεν ισχύει εάν όλη την ημέρα δεν έχετε φάει κυρίως γεύμα. Εκμεταλλευτείτε την ποικιλία λαχανικών και φρούτων του καλοκαιριού και έχετε τα ως βάση για το βραδινό σας γεύμα. Μερικά λαχανικά φούρνου με ψητό κοτόπουλο, μια σαλάτα με τόνο και πλιγούρι ή μια ψητή πατάτα με άπαχο τυρί και λαχανικά θα σας χορτάσουν θα κλείσουν σωστά την ημέρα σας.

Σνακ

Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, τα σνακ και κάποιες φορές και τα επιδόρπια μπορούν να είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Ειδικά τα σνακ χρησιμεύουν στο να καταπολεμήσουν την πείνα ενδιάμεσα στα γεύματα και την κούραση βοηθώντας στη διατήρηση σταθερών επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Το μυστικό είναι οι μερίδες αλλά και η θερμιδική αξία των σνάκ να είναι περιορισμένη. Υγιεινές επιλογές σνακ αποτελούν οι ξηροί καρποί, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών και τα δημητριακά ολικής αλέσεως που δεν έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία.

Όσον αφορά τα επιδόρπια, το καλοκαίρι προσφέρεται για γλυκές φρουτοσαλάτες αφού η ποικιλία φρούτων που είναι διαθέσιμα είναι μεγάλη. Αν επιθυμείτε κάτι ακόμη πιο γλυκό, προτιμήστε μια γρανίτα ή μια μπάλα απλό φρέσκο παγωτό. Αν πάλι είστε λάτρεις της σοκολάτας, επιλέξτε τις ποικιλίες με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κακάο και περιοριστείτε στη μια μερίδα (~25 γρ).