Αυτά τα Χριστούγεννα πείτε "ΟΧΙ" στα περιττά κιλά που συχνά έρχονται κατά τη διάρκεια των γιορτών.

Με σωστό προγραμματισμό και μέτρο στην κατανάλωση γλυκών, θα εκπλαγείτε από το πόσο εύκολα μπορούμε να διατηρήσουμε σταθερό το βάρος μας μέσα στις γιορτές, χωρίς παράλληλα να στερηθούμε!

Οι γιορτές πλησιάζουν και πολλά στοιχεία της καθημερινότητάς μας αλλάζουν. Διακοπές, κοινωνικές εκδηλώσεις και πληθώρα «εποχιακών» φαγητών αλλάζουν προσωρινά τη ζωή μας, και επηρεάζουν τη διατροφή μας. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι παρατηρείται αύξηση βάρους κατά την περίοδο των Χριστουγέννων έως και τις πρώτες ημέρες του νέου χρόνου.  

Γιατί όμως παίρνουμε βάρος στις γιορτές;

Η απάντηση είναι απλή. Τρώμε περισσότερες θερμίδες από όσες δαπανάμε και το βάρος μας αυξάνεται. Όμως το βάρος μας δεν αυξάνεται όταν φάμε παραπάνω σε ένα ή δύο γεύματα αλλά όταν υπάρχει αυξημένη κατανάλωση φαγητού σε σχέση με τις καθημερινές καύσεις για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, συνήθως πάνω από μία εβδομάδα. Συνεπώς, η αύξηση του βάρους κατά τη διάρκεια των γιορτών δεν οφείλεται στο πλούσιο τραπέζι των Χριστουγέννων ή/και της Πρωτοχρονιάς αλλά

  • στην συχνή κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε λιπαρά, ζάχαρη και θερμίδες που χαρακτηρίζουν την περίοδο των Χριστουγέννων
  • στην αυξημένη κατανάλωση φαγητού για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, με αποκορύφωμα τις οικογενειακές συγκεντρώσεις τις γιορτινές μέρες
  • στην αυξημένη κατανάλωση φαγητού λόγω «χαλαρής» διάθεσης
  • στην αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι προσφέρει πολλές θερμίδες.

Πώς μπορούμε να ελέγξουμε το βάρος μας κατά την περίοδο των γιορτών;

  • Οι γιορτινές μέρες μπορεί να διαρκούν περίπου ένα μήνα, όμως αυτό δεν πρέπει να έχει την ανάλογη επιρροή στο καθημερινό μας διαιτολόγιο. Με πιθανή εξαίρεση τις ημέρες που θα είστε καλεσμένος/η σε ένα φιλικό ή οικογενειακό τραπέζι, τηρείστε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, σα να ήταν μια οποιαδήποτε άλλη ημέρα. Ένα μεγάλο γεύμα δεν οδηγεί σε αύξηση βάρους, οδηγεί όμως εύκολα σε ένα επόμενο μεγάλο γεύμα, γι’ αυτό προσοχή!
  • Ο κουραμπιές, το μελομακάρονο και οι δίπλες είναι οι γλυκοί πειρασμοί των Χριστουγέννων. Τα γλυκά δεν πρέπει να αποκλείονται από τη διατροφή μας, ωστόσο χρειάζεται μέτρο γιατί έχουν πολλές θερμίδες και λιπαρά. Ένας μέτριος κουραμπιές ή ένα μελομακάρονο (περίπου 50 γραμμάρια) έχουν 180-220 θερμίδες. Η καθημερινη κατανάλωση ενός κουραμπιέ εκτός προγράμματος για 20 ημέρες αυξάνουν το βάρος μας κατά 1 κιλό περίπου! Επομένως, όλα τα γλυκά θα πρέπει να εντάσσονται με προσοχή στο καθημερινό μας πρόγραμμα.

  «Μέτρον άριστον» και στην περίπτωση των Χριστουγέννων και τα νέα της ζυγαριάς σας θα είναι ευχάριστα και τη νέα χρονιά.