Τα άτομα της τρίτης ηλικίας αποτελούν μία ιδιαίτερη κατηγορία. Το γενικώς αποδεκτό χρονολογικό όριο της τρίτης ηλικίας είναι περίπου τα 65 χρόνια. Σε αυτήν την περίοδο της ζωής του ανθρώπου ξεκινούν μια σειρά από φυσιολογικές βιολογικές μεταβολές. Η βασική αλλαγή είναι η επιβράδυνση των μεταβολικών διαδικασιών λόγω της μείωσης των λειτουργικών κυττάρων. Οι ενεργειακές ανάγκες μειώνονται περίπου κατά 3 &percent. Πιο συγκεκριμένα, η σύσταση του σώματος του ατόμου μεταβάλλεται, αφού μειώνεται η άλιπη μάζα του σώματος. Οι μύες ατροφούν, η κινητικότητα περιορίζεται ενώ το βάρος παραμένει σταθερό ή αυξάνεται. Παράλληλα έχει διαπιστωθεί και ελάττωση της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης, που μπορεί να έχει πολλαπλές αιτίες. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που δημιουργούνται σε αυτήν την ηλικία είναι και η δυσλειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, το οποίο πέρα από την καθαρά βιολογική του πλευρά επιδρά αρνητικά και στην ψυχολογία του ατόμου. Συγκεκριμένα, στα άτομα αυτά είναι πολύ συχνή η εμφάνιση στομαχικών διαταραχών, ναυτίας, ξηροστομίας ή δυσκολίας στην κατάποση, συν άλλων μικρών τέτοιων προβλημάτων, τα οποία είναι συνήθως συνέπειες της αυξημένης λήψης φαρμάκων. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται εκνευρισμός και μια ευρύτερη αρνητική ψυχολογία, η οποία εκφράζεται πολλές φορές ακόμη και ως άρνηση ή αδυναμία λήψης τροφής, με συνέπεια την απώλεια βάρους και την σωματική αδυναμία. Συνεπώς, λαμβάνοντας υπόψη την συνολική έκπτωση των λειτουργιών τους, κρίνεται απαραίτητη και μια μείωση των ενεργειακών τους απαιτήσεων. Ταυτόχρονα, η απώλεια μυϊκής μάζας οδηγεί στην επιλογή τροφών που περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, όπως το αυγό, το γάλα ή το κρέας. Ιδιαίτερα για άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα μάσησης ή κατάποσης συνίστανται και αυξημένη κατανάλωση εύληπτων τροφών που περιέχουν φυτικές πρωτεΐνες, όπως είναι τα όσπρια και τα δημητριακά. Επιπροσθέτως, εξ αιτίας της συχνής εμφάνισης δυσκοιλιότητας, κυρίως λόγω της λήψης φαρμάκων, συνίσταται η αυξημένη κατανάλωση εύπεπτων τροφών και πλούσιων σε φυτικές ίνες, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα αμυλώδη λαχανικά (φρέσκα φασόλια, αρακάς, μπάμιες κ.α.), το ψωμί ολικής αλέσεως, τα δημητριακά κ.λ.π. Όσον αφορά επιμέρους βιταμίνες, μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία, στα άτομα της μέσης ηλικίας οι ανάγκες διαφέρουν κατά πολύ με αυτές ενός ενήλικα. Επιπλέον, η μειωμένη άμυνα του οργανισμού τους, επιβάλλει την ενίσχυση των αντιοξειδωτικών τους αποθεμάτων, που αποτελούν σημαντικό αμυντικό μηχανισμό. Τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι το γάλα, το αυγό, το κρέας (βιταμίνη Α), τα φρούτα και ιδιαίτερα τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλι, μανταρίνι, γκρέιπ φρουτ, κίτρο) τα λαχανικά, κυρίως τα πράσινα φυλλώδη (π.χ. σπανάκι, μπρόκολο, πλούσια σε βιταμίνη C) αλλά και το ελαιόλαδο (βιταμίνη Ε).