Ο άνθρωπος είναι ένας πολυκύτταρος οργανισμός που μέσα στο φυσικό του περιβάλλον γεννιέται, αναπτύσσεται και ωριμάζει. Λόγω των σωματικών αλλαγών του κατα τη διάρκεια της ζωής του, αντιστοιχούν και οι ανάλογες διατροφικές απαιτήσεις. Σε όλα τα στάδια ζωής του ο άνθρωπος χρείαζεται τα ίδια θρεπτικά συστατικά αλλά σε διαφορετικές ποσότητες. Στη εγκυμοσύνη η σωστή διατροφή είναι απαραίτητη για την ομαλή έκβαση της κύησης, ωστε να αποφευχθούν τυχόν επιπλοκές μητέρας και εμβρύου. Οι ημερήσια πρόσληψη θερμιδών ξεκινά σταδιακά μετά το δεύτερο τρίμηνο κύησης και η ανάγκη κάποιων θρεπτικών συστατικών αύξανονται, η τήρηση ενός ισορροπημένου διατροφολογίου συμβάλει στην ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου και αργότερα του βρέφους. Το βρέφος το πρώτο εξάμηνο της ζωής του τρέφεται αποκλειστικά με γάλα. Οι σωστές επιλογές τροφών της μητέρας επηρεάζουν σημαντικά την υγεία του βρέφους. Η σωστή διατροφή της μητέρας ενίσχυει το ανοσοποιητικό του βρέφους. Ο παρατεταμένος θηλασμός έχει ευεργετικά οφέλη στην ανάπτυξη του βρέφους και στον μηχανισμό άμυνα του. Στο δεύτερο εξάμηνο του βρέφους υπάρχει σταδιακή εισαγωγή στερεών τροφών με ταυτόχρονο θηλασμό. Οι τροφές που εισάγονται είναι τα λαχανικά, φρούτα, κρέας πολτοποιημένα ή ψιλοκομμένα. Στον πρώτο χρόνο ζωής του οργανισμού, επειδή ο ρυθμός ανάπτυξης του οργανισμού είναι ταχύς, οι ημερήσιες ενεργειακές ανάγκες σε πρωτεΐνες είναι αυξημένες, κατά 43% περίσσοτερο απο ενός ενήλικα. Η παιδική ηλικία ορίζεται από το πρώτο έτος ζωής μέχρι την ηλικία των 10 ετών. Σε αυτό το στάδιο μειώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης, αλλά οι ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά παραμένουν υψηλές. Τα παιδιά έχουν αρχίσει να έχουν προσωπική άποψη για την επιλογή τροφίμων. Αν και οι διατροφικές τους επιλογές τείνουν προς τροφές με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και λίπους με σοβαρές επιπτώσεις στην υγείας τους.Η διατροφή τους πρέπει να είναι πλήρης, παρέχοντας όλα τα θρεπτικά συστατικά δίνοντας όμως μεγάλη προσοχή στην κατανάλωση κρέατος. Από την ηλικία των 11 ετών ξεκινάει η εφηβική ηλικία τελειώνοντας στα 18 έτη. Στο στάδιο αυτό ο ρυθμός ανάπτυξης αυξάνεται όσο στο στάδιο της βρεφικής ηλικίας. Για να καλυφθεί ο ρυθμός ανάπτυξης, η διατροφή των εφήβων πρέπει να είναι επαρκής σε πρωτεΐνες, καθώς και σε βιταμίνες και ανόργανα άλατα, ιδιαίτερα στο σίδηρο και ασβέστιο.Μετά τα 19 έτη ξεκινάει η ενήλικη ζωή εώς τα 64 έτη. Σε αυτό το στάδιο ζωής η ανάπτυξη του οργανισμού σταματά και ξεκινά η σταδιακή φθορά του. Η διατροφή είναι εξίσου σημαντική και σε αυτό το στάδιο, θέτοντας τα θεμέλια που θα επιτρέψουν στον άνθρωπο να έχει καλύτερο βιοτικό επίπεδο και μακροζωία. Το τελευταίο στάδιο ξεκινά από τα 65 έτη, με μεγάλες αλλαγές στις λειτουργίες του σώματος. μερικές από αυτές είναι η μείωση του μυϊκού ιστού, η αύξηση λίπους η εμφάνιση προβλημάτων πέψης και δυσαπορρόφησης. Προτείνεται μια επαρκής κατανάλωση τροφίμων με όλα τα θρεπτικά συστατικά και η διατήρηση φυσικής δραστηριότητας. Ο ρόλος του διατολόγου είναι απαραίτητος σε κάθε στάδιο ζωής. Με τις επιστημονικές του γνώσεις καταρτίζει εξειδικευμένα διατροφολόγια προσαρμοσμένα σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ατόμου και δίνοντας τις απαραίτητες διατροφικές συμβουλές για την καλύτερη ποιότητα ζωής σε κάθε στάδιο.