Εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη είναι μια ιδιαίτερη περίοδος στη ζωή κάθε γυναίκας καθώς πέρα από τον εαυτό της, αισθάνεται την ευθύνη του παιδιού που ετοιμάζεται να φέρει στον κόσμο και θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική με τη διατροφή της. Οι υγιείς έγκυες κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης δεν χρειάζονται επιπλέον θερμίδες. Εν συνεχεία όμως, κατά τη διάρκεια του δευτέρου και τρίτου τριμήνου, χρειάζονται περισσότερες θερμίδες και θρεπτικές ουσίες για να μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες του εμβρύου συν αυτές του δικού τους οργανισμού. Αυτό σε ενέργεια ισοδυναμεί με 200 θερμίδες ανά ημέρα. Συν τοις άλλοις, απαιτούνται συμπληρώματα διατροφής μικροθρεπτικών στοιχείων όπως, φιλικό οξύ, σίδηρο, Β12 και άλλων θρεπτικών στοιχείων που είναι πιθανόν να μη λαμβάνονται από την τροφή σε ικανοποιητικές ποσότητες. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης λαμβάνουν χώρα διάφορες αλλαγές στο σώμα της γυναίκας. Πολλές φορές, οι αλλαγές αυτές μπορεί να δημιουργήσουν προσωρινά προβλήματα υγείας, όπως διαβήτη κύησης, δυσκοιλιότητα, δυσπεψία, καύσος, ναυτία ή και εμετό. Κάθε ένα από τα παραπάνω προβλήματα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη βοήθεια ειδικού επιστήμονα, ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία πιθανών επιπτώσεων κυρίως για το παιδί αλλά και τη μητέρα.

Θηλασμός

Η ισορροπημένη διατροφή και η κατανάλωση περίπου δυο λίτρων νερού ή άλλων υγρών την ημέρα, συνιστάται από τους ειδικούς στη διάρκεια του θηλασμού. Πέραν της ανάγκης πρόσληψης υγρών, μετά τον τοκετό η ανάγκη για επιπλέον θερμίδες, βιταμινών και ιχνοστοιχείων συνεχίζεται. Η υιοθέτηση υποθερμιδικών και ακραίων διατροφικών συνηθειών για να χαθεί το περιττό βάρος αμέσως μετά τη γέννηση του παιδιού, σίγουρα δεν βοηθά την μητέρα. Στο θηλασμό, το σώμα έχει περισσότερες ανάγκες, όμως αν δεν θηλάσει η γυναίκα, οι διατροφικές της ανάγκες θα επανέλθουν στα φυσιολογικά επίπεδα ύστερα από μερικές εβδομάδες. Είναι απαραίτητο η έγκυος να συμβουλευτεί κάποιον ειδικό διατροφολόγο τόσο κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης της όσο και κατά τη διάρκεια του θηλασμού ούτως ώστε να διασφαλίσει την υγεία της και την αποτελεσματική απώλεια βάρους, ώστε να χάσει σταδιακά το περιττό βάρος και να ξαναβρεί την φόρμα της.