Ο διαβήτης είναι μία χρόνια πάθηση για την οποία δεν υπάρχει ακόμη οριστική θεραπεία, αλλά αντιμετωπίζεται με φαρμακευτική αγωγή ή με την χορήγηση ινσουλίνης, όμως κυρίαρχο ρόλο στη διαχείριση του διαβήτη έχει η διατροφή και η άσκηση. Η επιστημονικά ελεγχόμενη διατροφή συμβάλει στην σταθεροποίηση των επιπέδων της γλυκόζης του αίματος ενώ ταυτόχρονα βοηθά στη διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους, καθώς και στην πρόληψη επιπλοκών που συνεπάγονται του διαβήτη, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα και νεφροπάθεια, μεταξύ άλλων. Εν αντιθέσει με τις φήμες και τις ανακρίβειες ότι διατροφή των ατόμων που πάσχουν από διαβήτη είναι ιδιαίτερα περίπλοκη, σε γενικές γραμμές το διαιτολόγιο που πρέπει να ακολουθηθεί δεν διαφέρει από το πρότυπο της Μεσογειακής διατροφής, και άρα είναι σχετικά εύκολο για τους Έλληνες που πάσχουν από διαβήτη.

Γενικές συμβουλές για διαβητικούς:

  • 5-6 μικρά και συχνά γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας που περιλαμβάνουν όσπρια, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και πολύσπορο ψωμί.
  • Κατανάλωση ψαριών ή θαλασσινών, τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα, και άπαχο κρέας.
  • Κατανάλωση γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά.
  • Κατανάλωση ανάλατων ξηρών καρπών
  • Περιορισμός κατανάλωσης τροφίμων πλούσιων σε λίπη, βούτυρο.
  • Περιορισμός κατανάλωσης τροφίμων, αναψυκτικών ή χυμών πλούσιων σε ζάχαρη.
  • Περιορισμός κατανάλωσης άλατος.
  • Συστήνεται η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών να μην ξεπερνά τα 2 ποτήρια για τους άνδρες και 1 ποτήρι για τις γυναίκες την ημέρα.